دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 12:26
نمایندگان مواففت کردند؛

تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و استانی زیر نظر هیئت اجرایی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترکیب کمیسیون‌های بررسی تبلیغات مرکزی و بررسی تبلیغات استانی را مشخص کردند.
کد خبر : 373712
_MID0013.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی «طرح اصلاح موادی از قانون انتخاب مجلس» با ماده 40 این طرح موافقت کردند.


براساس اصلاح ماده 40 در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، این ماده این‌گونه به‌عنوان ماده 65 مکرر 2 به قانون انتخابات الحاق می‌شود: به‌منظور ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب جهت تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره‌مندی یکسان نامزدها از امکانات دولتی و عمومی، کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و کمیسیون بررسی تبلیغات استان هم‌زمان با دستور شروع انتخابات زیرنظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات با این ترکیب تشکیل می‌شود: 


الف- کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی


 ١- وزیر کشور یا نماینده تام‌الإختیار او به‌عنوان رئیس کمیسیون


٢- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الإختیار او


 ٣- دادستان کل کشور یا نماینده تام‌الإختیار او


4- رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام‌الإختیار او


5- دبیر ستاد انتخابات کشور


6- یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به انتخاب شورا (به‌عنوان ناظر بدون حق رأی)


تبصره- عضو مزبور را نمی‌توان از میان نمایندگان مجلس در شورای نظارت انتخاب کرد.


 ب- کمیسیون بررسی تبلیغات استان


۱- استاندار یا نماینده تام‌الإختیار او به‌عنوان رئیس کمیسیون


 ۲- دادستان شهرستان مرکز استان یا نماینده او


٣- مدیرکل صداوسیمای استان


4- مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات استان


 ۵- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان


در تبصره یک این ماه قانونی آمده است: هیئت مرکزی نظارت و هیئت نظارت استان به‌ترتیب یک نفر از میان اعضای خود یا خارج از آن را به‌منظور نظارت بر کار کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی و استان تعیین می‌کند. کمیسیون مکلف است از وی به‌صورت کتبی جهت شرکت در جلسات کمیسیون، دعوت کند.


تبصره دو می‌گوید: جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات مرکزی با حضور حداقل چهار عضو دارای حق رأی و جلسات کمیسیون بررسی تبلیغات استان با حضور حداقل چهار عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن‌ها با رأی سه عضو دارای حق رأی معتبر است.


همچنین ماده 44 قانون انتخابات با اصلاح کمیسیون شوراها به‌عنوان ماده 65 مکرر 6 به قانون الحاق شد: صداوسیمای استان و دستگاه‌های اجرایی در ارائه برنامه‌ها و امکانات خود به نامزدها مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات استان هستند. تخلف از حکم این ماده جرم است و مرتکب به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته